Besøkende adgangskort på innside av gjerde - Airside

Vi minner alle våre medlemmer om reglene for opphold innenfor flyplassgjerdet; "I henhold til europeisk regelverk gjelder krav til enten ID-kort eller autorisasjon for alle personer og kjøretøy som skal oppholde seg innenfor flyplassgjerde. I Avinor er det besøkskort (nå ‘e-kort’) som er godkjent som autorisasjon for personer som ikke har ID-kort. Ved å logge seg på med ID-porten via Avinor.no, hentes registrert informasjon om søkeren direkte fra Folkeregisteret. Søkeren skal legge inn mobilnr. til ledsaker. Alle med permanente ID-kort kan godkjenne søknader om e-kort, og er ditt mobilnr ført opp, vil du få en SMS med spørsmål om du godkjenner søknaden. Søkeren får så tilsendt en link som åpner et elektronisk besøkskort. Det er ikke nødvendig å skrive dette ut, det holder å ha det med seg på telefonen sammen med legitimasjon under besøket. GA-passasjerer ansees som autorisert når de beveger seg fra porten i gjerde til flyet sammen med piloten, og trenger m.a.o. ikke noe autorisasjon. For å opprettholde den friheten vi har så ber vi våre medlemmer å respektere dette og ikke ta med gjester på innsiden av gjerde uten adgangskort såfremt de ikke kan anses som passasjerer. MVH Tormod Olsen Flytryggingsleder Link til søknad adgangskort.
120 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Fortsettelse av årsmøte

Minner om møte i morgen, tirsdag kl.18:00. Som nevnt på årsmøte 12.mars holder vi i morgen en fortsettelsen av årsmøte, i klubbhuset. Det er bare en sak på programmet og det er valg av kontrollutvalg.

Innkalling til årsmøte SFK 2023

Styret i Sola flyklubb innkaller med dette til Årsmøte; Tirsdag 12. mars 2024, kl.19:00 i klubbhytta. Saker som et medlem ønsker behandlet, må sendes styret senest innen 27. februar, via epost styret@

Gratis flyparkering på ENHD

Det er nå gratis å parkere fly på Haugesund flyplass ENHD for fly opp til 2730 kg. ref: https://wp.flyhau.no/wp-content/uploads/2021/05/Takstregulativet-Lufthavndrift-2021.pdf og: https://www.haugalan